Σελίδες

2/12/08

ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ

http://http://www.syn.gr/downloads/syriza_ose.pdf
Ο ΣΥΡΙΖΑ απορρίπτει κατηγορηματικά τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ.

Συμφωνεί με την εκτίμηση των εργαζομένων ότι είναι σχέδιο διάλυσης – ξεπουλήματος του.
Το μέλλον του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και η ύπαρξη του ΟΣΕ ως Ενιαίας, Δημόσιας επιχείρησης στην υπηρεσία της κοινωνίας και των εργαζομένων, είναι κατ εξοχήν πολιτικό ζήτημα και κοινωνικό ζήτημα.
Σαν πολιτικό ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλες τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Σαν κοινωνικό πρέπει να συσπειρώσει όλους τους κοινωνικούς φορείς (συλλόγους, αυτοδιοίκηση, οργανώσεις, συνδικάτα κ.α.).
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει τις προτάσεις του και καλεί πολιτικά κόμματα και τους κοινωνικούς φορείς σε διάλογο και δράσεις πάνω σε αυτές.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΟΣΕ

1 Να αποκρουστούν οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Το μικρό, τερματικό, μη σύγχρονο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν πρέπει και δεν μπορεί να μπεί στη λογική της απελευθέρωσης.

2 Να διαλυθούν άμεσα όλες οι θυγατρικές που μόνο χρέη εισφέρουν. Ο ΟΣΕ να ξαναγίνει ενιαία επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας με κοινωνικό έλεγχο.

3 Διοικητική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
Διαφάνεια, απεξάρτηση από τον κομματικό εναγκαλισμό. Σύγχρονο οργανόγραμμα.

4 Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού με κατοχύρώση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμά

των, χωρίς καταστρατήγηση της 8ωρης, 5θήμερης εργασίας. Να σταματήσει η καταστροφή και άλλων θέσεων εργασίας με τη εθελούσια έξοδο.

5 Να ολοκληρωθούν άμεσα τα σχέδια εκσυγχρονισμού στον ΠΑΘΕΠ – Προαστιακό και τα έργα ανακαίνισης στο περιφερειακό δίκτυο.

6 Να συνδεθεί το θεσσαλικό δίκτυο με το δίκτυο της Δυτ. Μακεδονίας (Καλαμπάκα – Κοζάνη).

7 Να τεθεί άμεσα σχέδιο εκσυγχρονισμού του περιφερειακού δικτύου.

8 Να συνδεθεί το δίκτυο με τα μεγάλα λιμάνια. Δημιουργία εμπορευματικών κέντρων του ΟΣΕ. Να αναπτυχθούν συνδυασμένες μεταφορές.

9 Να εκσυγχρονιστούν τα μηχανοστάσια εργοστάσια για να ανταποκριθούν στις ανάγκες επισκευής συντήρησης τροχαίου υλικού.

10 Να εφοδιαστεί η συντήρηση γραμμής με τα απαραίτητα μηχανήματα ελέγχου γραμμής υψηλών ταχυτήτων.

11 Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ σε όφελος του ίδιου και του δημοσίου συμφέροντος.

12 Να εξοφληθούν τα χρέη (7 δις. €) του Δημοσίου προς τον ΟΣΕ και το κράτος στο εξής να εκπληρώνει στο ακέραιο τις υποχρεώσεις του.

Η άμεση εφαρμογή των παραπάνω προτάσεων θα αλλάξει προς το καλύτερο τα δεδομένα του ΟΣΕ.
Θα του επιτρέψουν να εξετάσει τις δυνατότητες επέκτασης του με την κατασκευή του Δυτικού Άξονα και της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ