Χωρίς άδεια εργασίες στον διατηρητέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Χαλκίδας
Ερώτηση Δ.Παπαδημούλη, Γρ.Ψαριανού προς τους Υπουργούς Πολιτισμού και Τουρισμού - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ43/10534/514 (ΦΕΚ519/11-04-2000), τα κτίρια του σταθμού και των αποθηκών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Χαλκίδας, κατασκευασμένα το 1903 με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των σιδηροδρομικών κτιρίων που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα από την Γαλλική Εταιρεία Σιδηροδρόμων, έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία, που χρειάζονται ειδική κρατική προστασία και όπως αναφέρεται στην εφημερίδα της κυβερνήσεως «…για την καλύτερη προστασία, ανάδειξη και προβολή των μνημείων ορίζουμε ζώνη προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο…»
Ο ΟΣΕ από τον Οκτώβριο του 2008 πραγματοποιεί σημαντικές εργασίες στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού της Χαλκίδας, στο πλαίσιο της κατασκευής γραμμής προαστιακού στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα. Πραγματοποιήθηκαν όμως και εργασίες που αλλάξαν το χαρακτήρα του περιβάλλοντος χώρου. Συγκεκριμένα, σε πλήρη επαφή με τη διατηρητέα αποθήκη προχώρησαν στην κατασκευή τοιχίου από μπετόν, αφαίρεσαν παλαιούς σηματοδότες και παλαιούς γερανούς.
Η Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών ΄Εργων του Υπουργείου Πολιτισμού παρέπεμψε το φάκελο της υπόθεσης στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων την 14/09/09, δηλαδή ένα χρόνο αργότερα, για την έγκριση ή μη της μελέτης που αφορά τις εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Χαλκίδας, οι οποίες όμως έχουν προχωρήσει και μπορεί να μην είναι ανατάξιμες. Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι απαγορεύεται η εκτέλεση οποιονδήποτε οικοδομικών ή συναφών εργασιών στον ανωτέρω σιδηροδρομικό σταθμό, σύμφωνα με τις διατάξεις Ν. 3028/02 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς».
Με αυτά τα δεδομένα, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
• Πώς προτίθενται να παρέμβουν, μετά την εκτέλεση έργων από τον ΟΣΕ σε χώρο που έχει χαρακτηριστεί ιστορικός και διατηρητέος χωρίς την απαιτούμενη άδεια;
• Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την προστασία, ανάδειξη και αξιοποίηση όλων των σταθμών του ΟΣΕ των αρχών του προηγούμενου αιώνα και ιδιαίτερα του συγκεκριμένου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γρηγόρης Ψαριανός
Δημήτρης Παπαδημούλης
Ερώτηση Δ.Παπαδημούλη, Γρ.Ψαριανού προς τους Υπουργούς Πολιτισμού και Τουρισμού - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ43/10534/514 (ΦΕΚ519/11-04-2000), τα κτίρια του σταθμού και των αποθηκών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Χαλκίδας, κατασκευασμένα το 1903 με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των σιδηροδρομικών κτιρίων που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα από την Γαλλική Εταιρεία Σιδηροδρόμων, έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά διατηρητέα μνημεία, που χρειάζονται ειδική κρατική προστασία και όπως αναφέρεται στην εφημερίδα της κυβερνήσεως «…για την καλύτερη προστασία, ανάδειξη και προβολή των μνημείων ορίζουμε ζώνη προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο…»
Ο ΟΣΕ από τον Οκτώβριο του 2008 πραγματοποιεί σημαντικές εργασίες στο χώρο του σιδηροδρομικού σταθμού της Χαλκίδας, στο πλαίσιο της κατασκευής γραμμής προαστιακού στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα. Πραγματοποιήθηκαν όμως και εργασίες που αλλάξαν το χαρακτήρα του περιβάλλοντος χώρου. Συγκεκριμένα, σε πλήρη επαφή με τη διατηρητέα αποθήκη προχώρησαν στην κατασκευή τοιχίου από μπετόν, αφαίρεσαν παλαιούς σηματοδότες και παλαιούς γερανούς.
Η Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών ΄Εργων του Υπουργείου Πολιτισμού παρέπεμψε το φάκελο της υπόθεσης στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων την 14/09/09, δηλαδή ένα χρόνο αργότερα, για την έγκριση ή μη της μελέτης που αφορά τις εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Χαλκίδας, οι οποίες όμως έχουν προχωρήσει και μπορεί να μην είναι ανατάξιμες. Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι απαγορεύεται η εκτέλεση οποιονδήποτε οικοδομικών ή συναφών εργασιών στον ανωτέρω σιδηροδρομικό σταθμό, σύμφωνα με τις διατάξεις Ν. 3028/02 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς».
Με αυτά τα δεδομένα, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
• Πώς προτίθενται να παρέμβουν, μετά την εκτέλεση έργων από τον ΟΣΕ σε χώρο που έχει χαρακτηριστεί ιστορικός και διατηρητέος χωρίς την απαιτούμενη άδεια;
• Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν για την προστασία, ανάδειξη και αξιοποίηση όλων των σταθμών του ΟΣΕ των αρχών του προηγούμενου αιώνα και ιδιαίτερα του συγκεκριμένου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γρηγόρης Ψαριανός
Δημήτρης Παπαδημούλης